VILKÅR OG BETINGELSER


Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgs betingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

Ordre mottas pr. brev, telefon, e-mail og web-shop.
Her vil du også finne informasjon om Hygge & Nyttemøter - Tilbud - Nyheter - Kurs og Kundekvelder.
Web-shopen er alltid åpen! 

Åpningstid på telefon

Mandag - fredag kl. 10.00 - 15.00. Lørdager og søndager er stengt. NB: Vi har dessverre ingen resepsjonist. Svarer vi ikke på telefon har vi kunde i dette øyeblikk. Send oss en sms eller mail og vi svarer deg så fort vi kan eller ringer deg tilbake. 

Åpningstid salong

Mandag - Torsdag kl. 10.00 - 21:00. 
Fredag - 10-21:00. 
Lørdager - 10:00-14:00. 
Søndager STENGT

Merk: Vi er kun i salongen når vi har kunder. Ønsker du å handle i butikken må dette avtales på forhånd. Lørdager er butikken åpen for å komme fritt og handle fra klokken 10:00-14:00

Besøk

Vi tar gjerne imot besøk, men vennligst ring/send en sms/e-post og avtal tid av hensyn til COVID-19


Handle i fysisk butikk

Du er hjertelig velkommen til oss. Av hensyn til covid-19 har vi selve butikkdelen stengt man-fredag. Dette er fordi vi har kunder til behandling. Lørdag mellom kl 10-14 holdes butikken åpen for alle. 

Priser

Alle priser er netto eks moms og frakt. Vi forbeholder oss retten til prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, innkjøpspriser og/eller trykkfeil. Eventuelle gebyrer og fraktfri grense kan også bli justert i løpet av året.

Fakturagebyr

For hver bestilling påløper et ordregebyr på kr. 49,-. Ved bestilling i webshop bortfaller dette gebyret.

Betaling

Betaling i webshop kan skje via klarna faktura/del betaling eller stripe kortbetaling.

Fri frakt

Bestillinger over 2000,. + moms sendes fraktfritt.

Bestillingsvare

Noen varer vil være merket med "bestillingsvare". Dette er fordi denne varen må spesifikt bestilles fra leverandøren. Vår leverandør leverer innen 7 virkedager. Det vil si at du vil ha din pakke innen 2 uker ved valg av besillingsvare. Har du andre produkter i din bestilling som ikke er bestillingsvare blir bestillingsvaren ettersendt til deg og er selvsagt fraktfritt. 

Restordre

Restordre sendes normalt fraktfritt. Vårt mål er å alltid ha alle varer på lager, men noen ganger kan vi bli utsolgt for et spesifikt produkt. Dersom det skjer deg, får du spørsmål fra oss om vi skal sende det ut når det kommer inn igjen på lager. Vi får fortløpende inn varer fra vår leverandør. Restordre som blir sendt ut til dere er uansett størrelse frakt fritt.

Pakke som ikke er hentet

Hvis en forsendelse ikke hentes innen 14 dager, vil den bli returnert til oss hos virrevipp. Hvis dette skjer, vil du bli belastet med et administrativ gebyr på 250NOK. Det gjelder godtgjørelse for frakt (tur og retur), logistikk og administrasjonskostnader.

Levering

Vær nøye ved mottak av varene. Sjekk at dere får riktig antall kolli og at det ikke er synlige transportskader.
Eventuelle skader eller manko skal påføres fraktbrevet, ta gjerne bilder hvis det er mulig. Transportøren har plikt til å vente mens varene kontrolleres! Hvis det er skjulte skader eller feil som oppdages etter at varene pakkes opp, må det reklameres skriftlig til oss umiddelbart med bilder og beskrivelser.
Unnlater man å reklamere innen 8 dager bortfaller reklamasjonsretten. 


Forsvunnet pakke
Vi har ansvaret for pakken frem til posten har hentet den. Når pakken er hentet er det posten som har ansvar frem til pakken er utlevert i din postkasse/utleveringssted. Forsvinner pakken under transport med posten, er det posten som har ansvaret. 

Når pakke er registrert utlevert i din postkasse anses denne som levert og er ikke lenger vårt ansvar eller postens ansvar. En postkasse regnes som privat eiendom og opplever du at pakken din er blitt stjålet/er borte fra din postkasse er det du som eventuelt må anmelde dette som tyveri fra deg da denne er stjålet fra din private eiendom/din postkasse. 

Retur av varer
Vennligst pakk varene godt inn. Ikke bruk vanlig konvolutt da f.eks. bor o. l. blir presset ut og slipehetter blir knust. Vi kan ikke kreditere varer som er knust eller er blitt borte i posten. Vi kan heller ikke kreditere varer hvor originalemballasjen er åpnet eller hvor du har merket originalemballasjen for salg i din klinikk/salong.
All reklamasjon må skje innen 8 dager etter varemottakelse.

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i VIRREVIPP, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.

Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlene for behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.

Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.

Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd.

Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen.

Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.

Behandlingsansvarlig:

VIRREVIPP ANDREA SOLHEIM MARTINSEN

Skjærdalen 2

3533 TYRISTRAND

E-post: post@virrevipp.no

Telefon: +47 91902629

Personvernombud:

E-post: support@webnode.no

Telefon: 

Opplysninger som innhentes

Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.virrevipp.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.

Hvor lagrer vi informasjon om deg - og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?

Vår ehandelsplattform er levert av Webnode AG og data lagres hos webnode basert i Limmatquai 112, 8001 Zurich, Sveits, kontakt e-postadresse: support@webnode.no. 

Underleverandører

Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres

Klarna:

Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.

Mailchimp:

Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailchimp.

Google Analytics:

Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.

Webnode Datakasse:

Vi bruker Webnode datakasse som kasseløsning i vår fysiske butikk. Informasjon relatert til din ordre lagres i Webnode Datakasse.

Stripe

Om en betaler med Visa eller Mastercard i vår fysiske butikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til stripe for behandling av betalingen.

Bring:

Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

Kommunikasjon gjennom e-post og sms

Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.

Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.

Innsyn og retting

Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til privacy@gdpr.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.

Oppbevaring og sletting

Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer.

Informasjon om bruk av informasjonskapsler.

En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.

Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.

Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.

Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan https://www.aboutcookies.org benyttes.

Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester

Bruk av våre butikkløsninger

Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.

Bruk av Klarna Checkout

Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/.

Google Analytics

Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.

Google Adwords

Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.

Facebook Pixel

Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.

Samtykke i bruk av informasjonskapsler

I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.

Vilkår og betingelser for salongen


Virrevipp krever 24 timers varsel på avbestillinger også ved sykdom. Om du avbestiller mindre enn 24 timer før din booking, vil du bli belastet 50% av den bestilte tjenesten + kr 49 i administrasjonsgebyr. Alle no-shows vil bli fakturert i sin helhet. Avbestilling må skje via sms til 91902629 eller ved å ringe. Du kan også avbestille timen din ved å trykke HER

No show til din time:

Møter du ikke opp til din time vil du bli fakturert for valgt behandling i sin helhet + 49KR i administrasjonsgebyr.

For sent til din time: 

Kommer du for sent til din time vil du miste denne tiden. Det blir satt av 2 timer til hver kunde, og kommer du 30 min for sent mister du 30 min i behandlingstid. Blir man da ikke ferdig med behandling innen for denne tiden, må ny time bestilles for å fullføre arbeid. Ny time må da betales for. 

Varsling etter 24 timer:

Om du avbestiller mindre en 24 timer før din time vil du bli belastet med 50% av din bestilte tjeneste pluss 49kr i administrasjonsgebyr. 

Quick fix:

Quick fix er satt opp for at du skal kunne fylle på litt for å jevne ut. Dette regnes ikke som en påfyll og det er derfor kun satt av 30 minutter til dette. Booker du time til quick fix, men det er en påfyll vil du måtte sette opp ny time. Dette er for at tiden ikke skal gå utover kunden etter deg.